CO SI PŘEDSTAVIT POD POJMEM DUŠEVNÍ WELLNES?

Wellness začal být populární v 20.a 21. století a jeho popularita stále stoupá. Znamená pro člověka rozhodně cestu ke zlepšení: pozornější vztah k lidskému tělu, zdravější životní styl, vyváženost mezi prací a odpočinkem, harmonie ve vztazích a pozitivní přístup k životu, tzv. duševní wellness.

Dlouhodobý stres a napětí, tak typické pro manažery od vrcholových přes střední, až po základní řídící pozice, devastují lidské schopnosti i zdraví. Pokud člověk nedokáže odbourat množství negativních impulsů a podnětů, pokud se nedokáže na věci podívat z nadhledu, jeho zdravotní stav se dostává do přímého ohrožení. Pokud onemocní dostává se do přímého ohrožení jeho kariéra, přísun financí, vztahy. I proto hodnota duševního wellness roste.

Optimisté jsou silnější

Podle známého citátu platí: ,,smějte se a svět se bude smát s vámi, plačte a zůstanete sami“ Optimisté skutečně bývají méně často nemocní, mají silnější imunitní systém, mnohem méně podléhají depresím a po operacích se zatavují rychleji než ti, kteří všechno vidí černě.

Programování mozku

I vy jste si všimli, že optimistů je kolem nás mnohem méně, než pesimistů? Dnes je už prokázáno, že vzácný povahový a charakterový rys – optimismus, dostane při narození do vínku pouze 25% lidí. Ostatní se k optimismu musí dopracovat vlastním úsilím. Pěstovat duševní wellness optimismus se vyplatí. Člověk si musí vypěstovat smysl pro naději. Náš mozek si vlastně programujeme my sami, nebo naše okolí. Pokud se naprogramujeme na neúspěch, neštěstí, tak se pak nemůžeme divit, proč se nám smůla lepí na paty. Pokud však budete mozku posílat pozitivní zprávy, mozek se přeprogramuje a bude nás chránit. Dokonce i před nemocemi.

Problémy neodkládejte, ale řešte je. Berte je jako dočasnou záležitost. Věřte si. Naučte se v práci vypnou a odpočívat. Naprogramujte se pozitivně. Udělejte si plán a jděte za svým snem. Věci posuzujte s rozumem. A žijte s citem.

Řešení je kurz ve skupině podívej se o čem je kurz zde

RECEPT NA CELOŽIVOTNÍ DOBROU KONDICI ANEB JAK ZVÝŠIT SVŮJ POTENCIÁL

NĚKOLIK JEDNODUCHÝCH ZMĚN MŮŽE ZPŮSOBIT ZÁSADNÍ ZVRAT V DLOUHODOBÉM STAVU KONDICE VAŠEHO ORGANISMU.

Potrava je pohonná látka

To co pijeme a jíme slouží jako pohonná látka organismu, aby mohl denně vykonávat veškerou fyzickou a psychickou činnost. Některé z potravin, jako jsou ovoce a zelenina, nám poskytují kvalitní benzín, jiné potraviny naopak dodávají do organismu benzín nízké kvality a navíc s chemickými přísadami. Například rychlé občerstvení, polotovary a podobné.

Jaké procento vaší současné stravy tvoří kvalitní benzín? Vezměte tužku a papír a veďte během následujícího týdne záznam o všem co jíte a pijete.

Vybírejte si hlavní jídla a svačiny bez obsahu chemických přísad, čerstvé ovoce, zeleninu a saláty tzv. živé potraviny. Vyhýbejte se zpracovaným potravinám, které byly dlouhou dobu uskladněny. Tyto tzv. mrtvé potraviny vám po nutriční stránce nemohou nic nabídnout. Důležitá je taky rozmanitost.

Méně je více

Jíme-li velké porce, nadměrně tím zatěžujeme zažívací ústrojí. Vybírejte proto menší porce a jezte častěji. Tím bude zásoba vašich pohonných látek doplněna po celý den. Myslete na to, že čím více jíte, tím více musí organismus spálit nebo uložit v podobě tuku. Proto jezte, abyste žili – nikoliv žijte, abyste jedli!

Dejte svému žaludku příležitost

Zpomalte a jídlo si řádně vychutnejte. Velmi důležité je pečlivé žvýkání – zuby nám nerostou pro zábavu, ale mají svůj účel. Jak a kdy jíme je stejně důležité, jako co jíme.

Životodárná voda – Přírodní nektar – vyzkoušejte rychlokurz ZDARMA na úvodní stránce a v prvním emailu si nastartujte svůj pitný režim. Ujišťuji vás, že už po přečtení prvních řádek budete mít větší žízeň

Buďte aktivní!

Organismus potřebuje dostatek aktivity, aby veškerá jeho pohybová ústrojí byla v dobré kondici, štíhlá a silná. Nadměrným cvičením naopak dochází ke spotřebování zdojů nezbytných pro normální vývoj růstu, obnovy a udržování a tím vzniká předčasné opotřebení kloubů a vaziva.

O jakém cvičení tedy mluvíme? Dobřejte si každý den nebo každý druhý den procházku rychlou chůzí na čerstvém vzduchu. Večer si připravte sportovní oblečení k posteli natáhněte budík o 30 min dříve a ráno když budík zaklapnete oblečte tepláky, obujte tenisky, nepřemýšlejte  a vyražte ven. Tajemství spočívá v tomto: organismus potřebuje pohyb aby nezlenivěl, ale jak praví úsloví, všeho s mírou a já přidávám s RADOSTÍ

Odpočívejte

Kvalitně strávený odpočinek bychom si neměli plést s nekonečným sledováním televizních programů nebo hraním her na počítači. Energické počítačové hry nebo emotivně laděné televizní příběhy aktivují uvolňování stresových chemických látek, což nelze považovat za formu odpočinku.

Vypněte televizi a dvakrát denně si udělejte 15-30minut volna pro kvalitní odpočinek. Já tomu říkám ČAS PRO SEBE. Zcela uvolněte svoji mysl i tělo. Pohodlně se posaďte nebo si lehněte, zavřete oči, zhluboka pomalu dýchejte, můžete si pustit tichou relaxační hudbu a myslí nechte procházet jen krásné myšlenky. Žádná vyrušení, žádní dožadující se členové rodiny nebo přátelé, jen vy a vaše pozornost soustředěná na dobrou kondici, štěstí a pohodu… To je kvalitní odpočinek!

Spánek

Všichni potřebujeme denně asi 6-8 hod kvalitního spánku. Jděte do postele pře půlnocí a začněte den brzy ráno připravení po klidném osvěžujícím spánku.

S láskou jde vše snáze

Pro celkovou harmonii mysli, těla i duch je důležitá poslední složka – LÁSKA. Obklopte se lidmi, které milujete a kteří milují vás!

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.