PROČ ČOČKA S PÁRKEM?

Věděli jste, že naše oblíbená čočka s párkem nebo vajíčkem nabízí kompletní bílkovinu? Luštěniny jako takové jsou rostlinné bílkoviny a pro naše tělo lépe stravitelné, ale bohužel jim chybí důležité aminokyseliny a právě párek nebo vejce dodá tomuto jídlu kompletnost.

Živočišné bílkoviny způsobují nedostatek vápníku, hořčíku, zinku a vyčerpávájí zásobu vitamínů B. Poté může dojít i ke vzniku žlučníkových a ledvinových kamenů a odvápnění kostí. Ne že by to byl pro mě zásadní důvod proč jsem omezila živočišné bílkoviny ale pravdou je, že  živočišná bílkovina se v mém jídelníčku vyskytuje jen občas. Hlavním důvodem pro mě je, žemá více tuků a nějak tak jak poslouchám své tělo jsem na ni přestávala mít chuť.

Nekompletní bílkoviny nedodávají nebo neobsahují dostatečné množství jedné nebo více nezbytných (esenciálních) aminokyselin což zásadně ovlivní tvorbu svalové hmoty nebo její regeneraci

Pro mě to byla celkem problém, takže informace že: Když v rámci jednoho jídla zkombinuji obiloviny + jakékoli luštěniny, tak se nestane, že by ti nějaká ta aminokyselina chyběla a je vyřešeno:

Jak to vypadá u mě v praxi?

Můj dnešní a častý oběd:

Směs luštěnin (černá a červená  čočka, bílé fazole) s kroupami, které namočím přes noc a na nízkém stupni je uvařím do poloměkka a pod pokličkou nechám dojít. Opeču si dozlatova cibulové krutóny a při stolování si neodpustí navrh malinko nivy pro lepší šmak. Po jídle si dám můj oblíbený termočajík :)

Dobrou chuť :)

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.